Interreg-samarbeid løser europeiske samferdselsutfordringer
Scandria®2Act har fremmet bærekraftige og smidige transportløsninger langs Nord-Europas veier.
Gjør Østersjøen mer miljøvennlig med naturgass
Gjennom Go LNG-prosjektet har partnere fra Østersjøregionen jobbet sammen om å skape en renere skipstrafikk i Østersjøen.
EVUE II
EVUE II (2013-2015) bygger videre på Oslo kommunes deltagelse i URBACT-prosjektet EVUE (2009-2013), som fokuserte på utvikling av ladestasjoner for elektriske biler. Oslo var på det tidspunktet i front på…
CSHIPP
CSHIPP – (Clean Shipping Project Platform), bringer sammen prosjekter og organisasjoner som fokuserer på rent shipping-industri i Østersjøregionen. Formålet er å øke tilslutningen, kontakten og effekten av arbeidet som aktører…
BRTL: Barentsregionen logistikk
Prosjektets formål er å implementere Felles Barents transportplan fra 2012 på regionalt nivå. Dvs. i praksis.
ARINKA II
I KOLARCTIC-regionen er jernbanen en viktig transportvei for gods og folk. Turister er også en økende forbruker av toget. Den generelle trenden, både i Kolarctic-regionen og Europa, viser et økende…
Barents on time
Hundrevis av reisende krysser grensene mellom Norge, Russland og Finland daglig. Men å reise med buss er ikke alltid den mest effektive og smidige formen for transport. Prosjektet Barents on…
NABL
Prosjektet skal sørge for bedre øst-vest passasje mellom transportkorridorer på Nordkalotten, samt grensekryssende mobilitet i Kolarctic-regionen.
Value2Sea
Prosjektet Value2Sea vil styrke den miljørettede transportutviklingen ved å identifisere forbedringsmuligheter i transportkjeden i ØKS-regionen. Gjennom ny teknologi, logistikk- og nye transportkonsepter, skal prosjektet identifisere muligheter som gagner både miljø…
Skandinavisk Elektrisk Transportsystem II (SETS)
SETS II vil bidra til at havner i regionen skal kunne omstille seg til landstrøm enda raskere, og dermed minske karbonutslippet. Prosjektet ønsker også å løfte fram de «miljøvennlige» havnene…